2010. szeptember 26., vasárnap

Non Stop in Cabrini-Brown

Az éjjel-nappalik miért vannak nyitva nappal? Miért rentábilis nekik a nappali nyitva tartás, tehát miért vesz a nép a nagy svájci frankválság leghevesebb napjai közepette nappal Traubisodát 500 HUF-ért, amikor a normál boltban 300?  Van itten egy éjjel-nappali a kőbányai csúsztatott zsalus gettó tövében, szemmel láthatóan a baromi ormótlan 7-10 emeletes barna színű tömbházak falunyi népe tartja el, tehát olyan emberek, akinek a közös költségébe szerintem bele van építve az évenkénti csótányirtás. Megkérdeztem az eladónőt, hogy ki jár ide nappal, mire mondta, hogy például azok, akiknek nincs türelmük sorba állni a CBA-ban, és szerintem is ez lehet a motiváció, tehát a Barna Blokk (Cabrini-Brown-nak hívom, a Cabrini-Green nyomán) türelmetlen.

Valami szociológiai érdeklődésből rendszeresen szétnézek Cabrini Brownban, az egyik télen nagy hirdetőtábla figyelmeztette az egyik ház lakóit, hogy ne nyissák ki csak úgy az ajtót, ha csengetnek a kaputelefonon (felkapuznak – ezt a szót használta a közös képviselő), mert bejárnak a hajléktalanok éjszakára és hát összepisilik a lépcsőházat. Lomtalanitáskor (a városszociológiai vizsgálódások aranybányája) meg egyszer felnőtt ember méretű műanyagbabákat találtam, ruhabolt kirakatbabákhoz hasonlókat.

1 megjegyzés:

  1. Ez az amit én sem értettem soha. Belgiumban ezek csak éjjel vannak nyitva.

    VálaszTörlés