2014. november 18., kedd

Hodosán Róza

Pont mikor újra, újra és újra elfog az érzés, hogy ez olyanfajta kor, mint amilyen '89 lehetett bizonyára, akkor Hodosán Róza sokkol egy fészbuk poszttal, amiről az az érzésem, hogy nem értem, nem értem, nem értem. Valami olyasmit írt, hogy a pártonkívüli civilkedés fúj, meg hogy így nem lehet, meg az önkény malmára, meg mit tudom én.

Amúgy tudom én, hogy békeidőben nem kávéházi konrádok szoktak politizálni, ofkorsz, de bennem él egy romantikus kép Hodosán Rózáról, ahogy a falujából Budapestre érkezhetett a nyolcvanas évek elején, és zsenge virágként kihajtott a földalatti, titkos demokratikus ellenzék grassroots talaján.   Nekünk te vagy minden szamizdat mozgalom ikonja és példaképe, Róza dearest. És most bejelentetted, hogy megöregedtél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése